Jdi na obsah Jdi na menu
 


visual merchandising

visual merchandising
visual merchandising je obor, ktery se zabyva praci se znackou a produkty v retailu tak, aby celkovy dojem zvysoval atraktivnost znacky a produktu, mnohonasobny prodej, pritahnul nove zakazniky a zajistil navrat stalych zakazniku. zajistil atraktivnost obchodu, ale hlavne zvysil prodej. visual merchandising se netyka pouze zpusobu vystaveni produktu a jejich prezentace v miste prodeje, ale tyka se take zobrazeni hodnot znacky, prezentace posm (reklamnich kampani a materialu), funkcnosti nabytku, zpusobem pohybu zakazniku v obchodnim miste, spravneho osvetleni, perfektni vykladni skrine a treninku prodavacu. trenink prodavacum slouzi k tomu, aby byli schopni dale dobry VM udrzovat a sami iniciovat nove napady. VM je o neustale zmene v obchode, aby obchod zlakal nove zakazniky a zvysoval nebo zajistoval pravidelnou navstevu stalych.  jako oko obchodu by mela slouzit vykladni skrin, ktera by mela slouzit prave pro pritahnuti oka zakaznika a zlakani vstupu do obchodu. spociva v atraktivni a napadite  prezentaci znacky, produktu pomoci jedne hlavni informace, kterou chceme  smerem k zakaznikum komunikovat.
nejvetsi chybou, ktera se v obchodech a vykladnich skrinich vyskytuje je tzv. visual polution - to znamena zahlceni zakazniku velkym mnozstvim informaci, cimz se zakaznik citi zmaten a dezorientovan a tim nema zajem obchod navstivit. ve fotogalerii jsem zatim zaradila spise positivni ukazky vykladnich skrini. omlouvam se za kvalitu, odlesk skla vykladni skrine znacne znemoznil dobrou kvalitu fotky. (i sklo vyklad skrine by melo byt obchodnikem vybirano tak, aby odlesky tlumilo a umoznilo tak perfektni pruhled :-)).
velmi ocenuji protazeni instalace ve vykladni skrini ven pred obchod (pokud to jde). pak je to podle me dokonale. a to me bavi jak v architekture tak interior designu - propojeni prostoru. (fotografie vylohy kvetinarstvi v Praze v pasazi Metro na Narodni tride. dokonale).

podotykam, ze se visual merchandisingem v soucasnosti nezabyvam profesionalne.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

visual merchandising

(Dagmar Havlíčková, 29. 7. 2009 20:05)

Pracuji jako aranžérka - moc a upřímě Vám děkuji. Potěšila jste oko i mysl.